7 roles of an event organizer The following are seven roles of an event organizer: 1. Managing event planning Event organizers work in tandem with clients during planning to tightly manage all aspects of the event. They are in charge of securing that the event goes as expected and that everyone involved in it performs their part well. Some facets of the planning process include: budget allocation arranging for the venue working out the food menu design and printing of event materials collaborating with subcontractors. 2. Managing budget issues Before event organizers can begin the planning process, they typically ask the client for an estimation of their budget. They can also make suggestions to the client for budget modifications according to their expectations. They guarantee getting the best offers from caterers and local venues. Event organizers subsequently hire skilled individuals without exceeding the limits of the budget. 3. Transportation & lodging of guests At times, event organizers offer transportation services to assist guests with getting to the venue. They can provide accommodation services as well, or make agreements with lodging providers in case the event lasts longer. Event organizers also ensure they arrange for the best deals within the confines of the client’s budget. 4. Choosing the venue As an event organizer, you may work closely with your client to determine the best venue for your event. Clients may prefer larger or smaller venues, in accordance with their requirements. Event organizers can create lists of candidate venues, and inspect venues so that they ensure they meet their client’s specifications. 5. Communicating & network development Event organizers can communicate with venue staff to ensure their events turn out even more efficient. They build networks with other event organizers or clients so that they can collaborate. Event organizers can also use advice and suggestions from other professionals to help make the projects they’re working on even more successful. 6. Supervision of event setups Event organizers supervise the setting and the aesthetics for their organized events. They also manage equipment like projectors or sound systems. They seek ways to keep participants entertained and engaged. 7. Selection of event speakers (if required) If the event is a conference or a seminar, event organizers help clients select speakers relevant to the topics and aims of the event. Event organizers help confirm availability of the speakers and ensure everything happens as scheduled. If there is a need for any date changes, event organizers make sure they inform the speakers accordingly.
Blog

Blog

Απο την amuse το event της Gastrade για την έναρξη υλοποίησης του τερματικού σταθμού LNG (FSRU) στην Αλεξανδρούπολη

Original article published in Marketing Week on 6th May 2022 HERE

Την πραγματοποίηση της τελετής υπογραφής μεταξύ των Πρωθυπουργών της Ελλάδος Κυριάκου Μητσοτάκη και της Βουλγαρίας Κίριλ Πέτκοφ, για την έναρξη υλοποίησης του Πλωτού Τερματικού Σταθμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου LNG (FSRU) στην Αλεξανδρούπολη από την Gastrade ανέλαβε η αmuse. Στην εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 3 Μαΐου, παρευρέθησαν επίσης ο Πρωθυπουργός της Β. Μακεδονίας Ντίμιταρ Κοβατσέφσκι, ο Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Σαρλ Μισέλ, ο Πρόεδρος της Σερβίας Αλεξάνταρ Βούτσιτς, ο Αμερικανός Πρέσβης στην Ελλάδα Τζέφρι Πάιατ, ξένοι υπουργοί και πλήθος Ελλήνων και ξένων επισήμων.

Οικοδεσπότες ήταν το Δ.Σ. της κατασκευάστριας εταιρείας Gastrade, στην οποία συμμετέχουν η Ελμίνα Κοπελούζου, η Gaslog Cyprus Investments LTD, η ΔΕΠΑ Εμπορίας Α.Ε., η Boulfartrabsgaz EAD και ο ΔΕΣΦΑ Α.Ε. Χαιρετισμό απηύθυναν οι φιλοξενούμενοι Αρχηγοί Κρατών, καθώς και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Gastrade Κωστής Σιφναίος, ο Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης Ιωάννης Ζαμπούκης και ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χρήστος Μέτιος. Η εθνικής σημασίας εκδήλωση σχεδιάστηκε από την αmuse από τα πρώτα βήματα.

Η εταιρεία ανέλαβε το concept και, ακολουθώντας αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας, προχώρησε στην παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού, στο πρωτόκολλο προβαδίσματος, στη σκηνογραφία, τη σκηνοθεσία, την παραγωγή και τη ροή της εκδήλωσης, παρέχοντας στους παρευρισκομένους ταυτόχρονη μετάφραση σε 6 γλώσσες. Η τελετή έλαβε χώρα στην Αποθήκη του Τελωνείου Αλεξανδρούπολης, που διαμορφώθηκε ως χώρος εκδηλώσεων και άνοιξε σήμερα για πρώτη φορά.

Η εκδήλωση καλύφθηκε από την ΕΡΤ με ζωντανή σύνδεση αλλά και από πλήθος ξένων τηλεοπτικών καναλιών. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της amuse κ. Βασίλης Μεντζελόπουλος δήλωσε: «Είναι για εμάς μεγάλη τιμή όσο και ευθύνη να αναλαμβάνουμε έργα τέτοιας σημασίας. Γι’ αυτό, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την Gastrade για την εμπιστοσύνη που μας έδειξε από την αρχή και καθ’ όλη τη διάρκεια της συνεργασίας μας».